جدیدترین و به روز ترین اطلاعات روز
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لبخند و آدرس redica.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 172
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 5
:: بازدید سال : 40
:: بازدید کلی : 781
اصلاح طرح لبخند و زیبایی لبخند

 اصلاح طرح لبخند و زیبایی لبخند به منظور دارا بودن دندان های زیبایی هست که در موقع لبخند زدن آشکار می شود لبخند زیبا به شما اعتماد به نفس و رضایت می دهد احساس خوشایندی که پس از هر بار لبخند زدن در جمع به شما دست می دهد باعث شادابی و طراوت شما خواهد شد.

برای اصلاح طرح لبخند ابتدا از سلامت لثه ها اطمینان حاصل می کنیم سپس به سراغ دندان های پوسیده می رویم پس از ترمیم و بازسازی و بر طرف کردن پوسیدگی دندان ها این بار نوبت به سفید کردن دندان ها می رسد.

سفید کردن دندان ها که در مواقعی ناچار به تکرار آن می شویم درخشان شدن دندان ها ی شما را ماندگار می کند در مرحله آخر که مهمترین و زمان برترین مرحله اصلاح طرح لبخند است به سراغ متخصص ارتودنسی می رویم که مرتب کردن دندان ها به عهده او است دکتر هادی درویش پور، متخصص ارتودنسی در شمال تهران  قادر است برای بدست آوردن یک لبخند زیبا به شما کمک کند تا دندان های مرتب و منظمی را برای همیشه عمرتان داشته باشید برای دریافت نوبت آنلاین  می توانید با مراجعه به سایت https://www.drdarvishpour.com/ از 5% تخفیف برای قیمت ارتودنسی دندان بهره مند شوید.

کمبود فضا در فک

نامرتبی دندان ها بطور معمول در اثر کمبود فضا در فک است.

این نامرتبی با یکی از روش های فضاسازی درمان ارتودنسی قابل حل است.

فضا سازی شامل:

  • گسترش قوس دندانی
  • کشیدن دندان
  • عقب بردن دندان های آسیا

دندان های فاصله دار

دندان های فاصله دار هم کاملا ارثی می باشد.

علت آن این است که شما فک بزرگ را از یکی از والدین و دندان های کوچک را از یکی دیگر از والدین به ارث برده اید .

متخصص ارتودنسی شما پس از نصب پلاکت های (ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی ثابت و نامرئی ...) به روی دندان های شما و با وارد آوردن نیروهای ارتودنسی دندان های فاصله دار را به هم نزدیک می کند.

به وسیله این کار اصلاح طرح لبخند شما به خوبی انجام می شود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 14 اسفند 1398
نظرات
مال اکلوژن چیست ؟

مال اکلوژن به وضعیت جفت شدن غیر طبیعی دندان ها و فک ها می گویند مال اکلوژن عمدا ارثی می باشد و از طریق والدین به فرزندان انتقال می یابد اما نقش محیط هم در ایجاد آن بی تاثیر نیست مال اکلوژن اگر درمان نشود می تواند باعث باعث بروز مشکلات لثه، پوسیدگی دندان ها و مشکلات در مفصل گیجگاهی فکی بشود.

انواع مال اکلوژن کدامند؟

ماکلوژن کلاس یک

افرادی که اکلوژن طبیعی دارند و دندان های آنها به طور نرمال با هم جفت می شوند در دسته بندی کلاس یک قرار می گیرند .

مال اکلوژن کلاس دو

در این دسته بندی افرادی قرار می گیرند که دارای فک پایین کوچکی هستند دندان های پایین آنها خیلی عقب تر قرار گرفته است و یا دچار جلو زدگی فک بالا هستند .

مال اکلوژن کلاس سه

افرادی که در این دسته بندی قرار می گیرند دارای فک پایین بزرگ هستند دندان های فک پایین آنها نسبت به فک بالا جلوتر قرار گرفته است در این افراد فک بالا عقب تر از حالت طبیعی قرار گرفته است ، این حالت را کراس بایت می گویند.

اپن بایت چیست ؟

فاصله دندانهای فک بالا با دندان های فک پایین را اپن بایت می گویند

دیپ بایت چیست ؟

پوشش بیش از اندازه دندان های پایین توسط دندان های فک بالا را دیپ بایت می گویند.

استفاده از ابزار ها برای بهبود مال اکلوژن

برای این منظور دو نوع دستگاه در نظر گرفته شده است

استفاده از ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت تشکیل شده است از قطعاتی به نام براکت که مستقیما به دندان ها چسبانده شده و در داخل آنها سیم کار گذاشته می شود نیرویی که به وسیله براکت های ارتودنسی دندان به دندان ها وارد می شوند کنترل شده هستند و به آرامی و به تدریج دندان ها را به طرف موقعیت صحیح هدایت می کنند.

برای بدست آوردن بهترین نتیجه از ارتودنسی ثابت همکاری بیمار در رعایت کردن بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن دقیق دندان ها حتی تا چند برابر بیشتر از آنچه که قبلا انجام می داده ضرروری است .

استفاده از ارتودنسی متحرک

دستگاه های ارتودنسی متحرک تشکیل شده از مواد پلاستیکی (اگریل ) و سیم این پلاک ها برای درمان ناهنجاری های ساده فک و صورت

چگونگی درمان مال اکلوژن

یک متخصص ارتودنسی درمان های مختلفی را بسته به نوع کلاس آن برای درمان مال اکلوژن در نظر می گیرد دکتر درویش پور، متخصص ارتودنسی در تهران توانسته رضایتمندی تمامی بیماران خود را جلب کند. از خدمات وی می توان به ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی فانکشنال اشاره کرد.

  • اصلاح جایگاه دندان ها با نصب براکت
  • اصلاح بهم ریختگی دندان ها به وسیله جراحی فک
  • منظم کردن دندان ها پس از جراحی فک
  • جراحی برای کوتاه نمودن فک
  • پایدار کردن استخوان فک با سیم یا قالب
 
تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 12 اسفند 1398
نظرات
درمان به وسیله ی ارتودنسی فانکشنال چگونه است ؟

تفاوت زیادی بین درمان ارتودنسی دندان و درمان ارتودنسی کاربردی وجود دارد درمان ارتودنسی فقط صاف کردن دندان است در حالی که درمان ارتودنسی کاربردی تغییر شکل دادن و جابجا کردن فک بالا و فک پایین با هماهنگی دندان ها است. ارتودنسی کاربردی مثل ارتودنسی فانکشنال به وسیله استفاده از دستگاه های متحرک (دستگاههای فانکشنال ) باعث تحریک رشد در فک بالا و فک پایین می شوند.

درمانهای ارتودنسی کاربردی قبل از بلوغ بهترین نتیجه را در بر دارد ارتودنسی فانکشنال معمولا برای بیمارانی استفاده می شود که فک بالای جلو آمده و فک پایین عقب رفته داشته باشند و درمان را قبل از سنین بلوغ آغاز کنند درمان بدین صورت است که بیمار توسط یک برنامه ی زمانی که توسط ارتودنتیست به او داده می شود از این پلاک ها استفاده می کند.

تا نیرویی در جهت مناسب به دندان ها و فک وارد شود و دندان ها و بعضا استخوان و فک نیز به مرور زمان جابجا شده و در محل مناسب خود قرار بگیرند.

درمان به وسیله ی ارتودنسی فانکشنال همیشه موفقیت آمیز است؟

متاسفانه ،پیش بینی کردن اینکه کدام بیمار به درمان پاسخ می دهد بسیار مشکل است تصور می شود که ابزارهای فانکشنال در طول رشد نوجوانان یا قبل از آن موفق ترین روش بوده است. این اتفاق معمولا برای پسرها در سنین 11 تا 14 سال و برای دخترها در سنین 10 تا 13 سال رخ می دهد.

دکتر درویش پور بهترین دکتر ارتودنسی در تهران در این زمینه می تواند با کمک گرفتن از درمان ارتودنسی دندان ها را از سوی موقعیت نا صحیح به سوی موقعیت صحیح حرکت دهد

اگر درمان ناهنجاری کلاس 2 (برجستگی دندان های بالایی) با شکست روبرو شود،انتخاب های دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از :

  • هدبند یا هدگیر
  • کشیدن دندان
  • جراحی فک

نشانه های این روش ها متنوع و بر اساس نوع مشکل می باشد.

در موارد خاص ممکن است توصیه شود بیمار مشکل باقی مانده را قبول کند تا درمان بعدی (اگر نیاز بود) انجام شود جراحی فک به طور کلی باید تا 17 سالگی به تعویق بیفتد.

درمان به وسیله ارتودنسی فانکشنال چقدر طول می کشد؟

مدت زمان درمان به شدت مشکل بستگی دارد. از این رو متناسب با آن متغیر است با این وجود بیشتر کاری که به وسیله ی پلاک های فانکشنال انجام می شود معمولا در مدت 9 تا 12 ماه تکمیل می شود پس از آن ممکن است توصیه شود که فقط یک دوره ی شبانه درمان ادامه پیدا کند بعد از درمان اولیه ممکن است بلافاصله فاز دوم درمان به وسیله ارتودنسی ثابت پیشنهاد شود.

سه نوع ارتودنسی برای دندان ها وجود دارد :

1 ارتودنسی ثابت
2 ارتودنسی متحرک
ارتودنسی نامرئی

زمانی که شخص تصمیم می گیرد عمل ارتودنسی دندان را انجام دهد باید شناخت کاملی از نوع کار و قیمت ارتودنسی دندان را داشته باشد

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 12 اسفند 1398
نظرات
ارتودنسی پیشگیری چیست؟

متخصصان ارتودنسی پیشگیرانه معتقدند شناسایی و رهگیری مشکلات دندان در کودکان در زمانی که کودک هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است می تواند از درمان های پر تعرفه ارتودنسی تهاجمی تر آینده جلوگیری کند مشکلات خاص ممکن است در طول معاینات منظم در مطب آشکار شوند. یک ارتودنتیست آموزش دیده مشکلات ظریف رشد فک و دندان در حال ظهور را به خوبی شناسایی کرده و تشخیص می دهد. زمانی که پس از بررسی دقیق از دندان های فرزند شما شاخص های روشن مداخله زود هنگام ارتودنسی ضرورت پیدا کرد  دکتر ارتودنسی کودکان به راحتی می تواند مشکل خاص فرزند شما را حل کند.

 مزیت این تشخیص زود هنگام این است که برخی از مشکلات ممکن است راحت تر اصلاح شوند انتظار تا زمانی که تمام دندان های دائمی دربیاید و رشد فک وصورت کامل شود ممکن است اصلاح برخی از مشکلات را سخت تر کند

مشکلاتی که می توان در سنین پائین از آن پیشگیری کرد

  • تراکم یا فضای بیش از حد بین دندان ها
  • دندان های جلو زده
  • داشتن دندان اضافی
  • دندان از دست رفته
  • اختلالات فک
  • دندان بیرون زده

از چه نوع پیشگیری برای ارتودنسی کودک من استفاده می شود؟

پاسخ به این سوال بسته به شرایط متفاوت است فواید ارتودنسی کودکان بسیار است.

اگر دندان های شیری فرزند شما در اثر بیماری های دهان و دندان، سانحه، عدم رعایت بهداشت مناسب و یا نیاز به مداخله زودتر از موعد بیافتد ، در این صورت متخصص ارتودنسی از فضا نگهدارنده استفاده می کند.

فضا نگهدارنده ارتودنسی ثابت باعث می شود که جای خالی دندان افتاده حفظ شود و دندان های کناری به سمت فضای خالی دندان افتاده حرکت نکنند به این ترتیب دندان های دائمی پس از رویش، نامرتب و به هم فشرده نمی شوند و درمان ارتودنسی در آینده در مدت زمان کوتاه تری انجام خواهد شد.

اگر کودک شما مکنده انگشت خود است، از یک دستگاه برای قرار دادن در دهان کودکتان استفاده می کنیم.

این دستگاه مکیدن انگشت را برای کودکتان دشوار می کند و به این ترتیب به وسیله ادامه ندادن این عادت غلط مشکل جدی اوربایت نیز به وجود نمی آید.

از ارتودنسی متحرک می توان در ارتودنسی کودکان نیز بهره برد آن ها می دانند هر زمان که از این شئ اضافی خسته شوند، می توانند آن را از دهان خارج کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1398
نظرات
آیا دندان کج من به وسیله ارتودنسی صاف می شود یا نه؟

آیا دندان کج من به وسیله ارتودنسی صاف می شود یا نه؟

دندان کج را می توان به وسیله درمان ارتودنسی صاف کرد معایب دیگر دندان ها را هم به وسیله این درمان می توان به طور کامل برطرف کرد از طرفی امروزه درمان های دیگری برای صاف نشان دادن دندان و لبخند زیبا وجود دارد استفاده از روکش های دندان (ونیرها) بر روی دندان کج از جمله این روش ها است.

راه حل و درمان مناسب

بهترین متخصص ارتودنسی قادر است به سادگی و به وسیله درمان ارتودنسی دندان کج این فرد را صاف و هماهنگ با دندان های دیگر او بکند سپس لبه تراشه دار دندان جلو را با قرار دادن یک ترمیم دندان و یا تنها به وسیله پیرایش آن با یک مته دندانپزشکی صاف کند.

 اختلاف خط لثه که در سراسر دندان های جلو بالا وجود داشت به وسیله درمان ارتودنسی برطرف خواهد شد.

الف) مقایسه بین زمان و انتخاب نوع درمان

درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان کج این نمونه به زمانی بین یک تا دو سال برای تکمیل درمان نیاز دارد.این مدت طولانی برای درمان ارتودنسی به عنوان یک نقطه ضعف نسبت به درمان های دیگر به حساب می آید.

از جمله اصلاح فرم و موقعیت دندان ها به وسیله ارتودنسی متحرک که در دسترس هستند.

ب) مقایسه هزینه

تعرفه ارتودنسی می تواند یک نگرانی محسوب شود اما گرفتن نتایج همیشگی در مقابل هزینه روکش که حداقل هشت دندان را باید شامل شود نشان می دهد که هزینه هر دو درمان تقریبا برابر است بنابراین در مقایسه ای که با دندانپزشکی زیبایی که شامل تاج و ونیر ها می باشند هزینه تنها هزینه حال حاضر نیست ارتودنسی ثابت هزینه کمتری نسبت به سایر هزینه های دیگر دارد

ج) معایب دیگر روکش دندان

اگر شما دندان های خود را به وسیله لمینت زیبا کرده اید حتما می دانید که انجام این کار یعنی برداشتن بخشی از ساختار سالم دندان .

راه حل هایی برای درمان دندان کج

 بهترین روش برای صاف کردن این دندان ها استفاده از یکی از انواع ارتودنسی است در روش دیگر برای درمان این فرد می توان استفاده از روکش دندان یا ونیر را پیشنهاد داد لمینت یک روش شبیه سازی و جایگزینی است. اگر ارتودنسی توسط متخصص و به طور صحیح انجام شود احتمال بروز عوارض ارتودنسی بسیار کاهش می یابد

الف) درمان دندان های بالایی

به وسیله روکش می توان عرض دندان های جلویی را با هم یکسان کرد.

ب ) درمان دندان پایینی

برای ایجاد یک نظم و صاف کردن دندان و گرفتن نتیجه مطلوب حداقل شش دندان در پایین نیاز به درمان دارند نسبت هزینه و نتیجه بدست آمده در ارتباط با انجام این کار سوال برانگیز به نظر می رسد.

ج ) معایب انجام روکش برای دندان کج 

  • دندان های جلو این فرد برای انجام روکش دندان باید باریک تر شود این تنها راه برای بدست آوردن فضای بین دو دندان است.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 15 بهمن 1398
نظرات
ارتودنسی برای دندان های شلوغ

ارتودنسی برای دندان های شلوغ

انواع اصلاح ارتودنسی برای دندان های شلوغ

بریس شایع ترین نوع اصلاح ارتودنسی است گزینه های درمان می تواند از این قبیل باشد:

  1. درمان ارتودنسی ثابت
  2. درمان ارتودنسی نامرئی

بریس شامل براکت ها و سیم قوس دار ارتودنسی است که در سرتاسر دندان های شما قرار می گیرد برای محافظت از سیم ها می توان از بندهای کشی یا الاستیک در ارتودنسی استفاده کرد براکت ها به دندان ها با چسب مخصوص متصل می شوند این چسب ها کاملا هم رنگ دندان های شما است.

چه مشکلاتی با دندان های شلوغ بوجود می آید؟

تمیز کردن دندان های شلوغ سخت تر از دیگر دندان ها است زیرا دشوار است که تمام پلاک ها را در داخل و بین دندان ها به درستی از بین ببریم درنتیجه خطر پوسیدگی دندان، ژینژیویت و بیماری پریودنتال افزایش می یابد علاوه بر این دندان های شلوغ باعث می شود که مردم در مورد ظاهر خود احساس خوشایندی نداشته باشند و دچار کاهش اعتماد به نفس شوند.

دندان های شلوغ خود را مرتب کنید

اصلاح دندان های شلوغ برای سلامت دهان و دندان ها لازم و ضروری است به وسیله یک درمان مناسب شما می توانید دندان های مرتب تری داشته باشید، از طرفی رعایت بهداشت دهان و دندان در دندان های مرتب آسانتر است.

اگر چه دندانپزشکان برای درمان مشکلات جزئی ارتودنسی آموزش دیده اند اما بهترین درمان را شما می توانید تنها در نزد یک متخصص ارتودنسی دریافت کنید این متخصصان قادرند با توجه به و ضعیت و نیازهای منحصر به فرد شما دندان های شلوغتان را درمان کنند ارتودنتیست ها بر این باورند که تعرفه ارتودنسی نباید مانعی برای لبخند زیبا و سالم  باشد.

ارتوپدی دندانی برای کودکان

با بهره گیری از متخصص ارتودنسی کودکان شما می توانید شاهد رشد و تکامل فک کودک خود باشید در طی درمان فاز اول ارتودنسی کودکان از درمان هایی که برای اصلاح رشد فک است استفاده می کند در این باره متخصص ارتودنسی فرزندتان توضیحات لازم را به شما خواهد داد به وسیله دریافت اطلاعات لازم شما اطمینان حاصل می کنید که استخوان فک او تا قبل از شروع مرحله دوم کاملا درمان شده است.

ارتوپدی دندانی عضلانی برای بزرگسالان

از ارتوپدی دندانی فاسیال برای درمان بزرگسالان نیز استفاده می شود از آنجایی که استخوان های فک بزرگسالان سخت تر شده است بنابراین برای درمان باید از جراحی فک کمک گرفت.به طور معمول از جراحی برای تنظیم استخوان فک و هماهنگی دندان ها با چهره بیمار استفاده می کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 13 بهمن 1398
نظرات
دیپ بایت و درمان ارتودنسی

 دیپ بایت یا نیش عمیق زمانی رخ می دهد که دندان های جلویی در فک های بالا و پایین فرد بلند تر از حد معمول می شوند در این صورت این دندان ها بیش از حد دندان های مقابل خود را همپوشانی می کنند این عارضه اغلب به علت ژنتیک اتفاق می افتد و نتیجه آن عدم تقارن دندان ها در فک ها است.

 

آیا دندانپزشک تان به شما گفته دندان های نامرتبی دارید؟

اگر دندانپزشک شما به شما گفته که دندان های جلویی شما بیش از سایر دندانهایتان رشد کرده اند ممکن است شما نیاز درمان ارتودنسی دندان داشته باشید.

بریس ارتودنسی رایج ترین روش برای رفع ناهنجاری های دندانی و به خصوص دیپ بایت شما است.

دندانپزشک شما احتمالا شما را به یک دکتر ارتودنسی معرفی می کند. افرادی که ساکن منطقه تهران و اطرفا آن هستند بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران وجود دارد که می‌توانند خدمات ارتودنسی را با استاندارد کافی در اختیار شما قرار دارند

بریس ارتودنسی چیست؟

این وسیله یک دستگاه ارتودنسی متحرک یا ثابتی است که ارتودنتیست ها از آن برای مرتب کردن دندان ها استفاده می کنند.

برخی از آنها رنگی و برخی نیز نامرئی هستند.

همچنین با کمک متخصص ارتودنسی شما می توانید تعیین کنید که برای حرکت دندان های شما چه نوع بریسی مناسب تر عمل می کند و هزینه ارتودنسی را برای شما تعیین کنند

دیپ بایت چه آسیبی به فرد می تواند برساند؟

در این عارضه دندان های جلویی بیش از حد رشد می کنند و به دندان های مجاور یا مقابل خود آسیب می رسانند.

در برخی از موارد یک یا چند دندان فوقانی جلویی درفک بالا ، به یک یا چند دندان جلویی در فک پایین آسیب های جدی می رساند.

درمان دیپ بایت

این عارضه اغلب نیاز به درمان ارتودنسی چند رشته ای و همکاری بین دندانپزشک و ارتودنتیست دارد.

از جمله بریس دندان و نگهدارنده های متحرک که می توانند کمک بسیاری در رفع این عارضه داشته باشند.

ارتودنتیست ها در این باره دوره های خوبی گذرانده اند و در اصلاح بی نظمی دندان ها متخصص هستند.

درمان ارتودنسی مدرن می تواند به وسیله اصلاح دندان های قدامی جلو و با همتراز کردن دندان های پشتی این ناهنجاری را اصلاح کند.

امروزه انواع مختلف ارتودنسی برای این منظور ارائه شده است.

انواع مختلف ارتودنسی برای رفع دیپ بایت عبارتند از:

 

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 6 بهمن 1398
نظرات
درمان ارتودنسی برای رفع کراس بایت

درمان ارتودنسی برای رفع کراس بایت

 کراس بایت زمانی اتفاق می افتد که یک یا چند دندان فک پایینی دندان های فک بالایی را همپوشانی کند در حالت عادی دندان های فک بالایی باید کمی دندان های فک پایینی را بپوشانند در صورتی که این وضعیت بطور معکوس اتفاق بیفتد یعنی یک یا چند دندان فک پایینی یک یا چند دندان فک بالایی را همپوشانی کند “بایت معکوس یا کراس بایت “ اتفاق افتاده است بهترین درمان برای کراس بایت ارتودنسی دندان است.

انواع کراس بایت

  • کراس بایت جلویی دندان
  • کراس بایت عقب دندان
  • کراس بایت یک طرفه و دو طرفه

کراس بایت یک دندانی

این بیماری ممکن است تنها در یک دندان باشد که در این حالت دکتر ارتودنسی برای به حرکت دادن آن از براکت یا نگهدارنده استفاده می کند علت دیگری که ممکن است باعث اختلال در رویش یک دندان شود ، تراکم در قوس فک بالا است هنگامی که دندان های دائمی تمایل به ظاهر شدن دارند و دندان های شیری هنوز نیفتاده اند ” ظاهر شدن دندان دائمی در حضور دندان های شیری ” می تواند منجر به کراس بایت شود

عوارض درمان دیر هنگام کراس بایت

در صورت عدم درمان به موقع این بیماری ممکن است مسائلی به وجود آید که منجر به مشکلات جدی بهداشت دهان و دندان شود .

این بیماری می تواند باعث فرسایش دندان ها شده ، اختلال در جویدن و بیماری های لثه و لبخند نازیبا را بوجود بیاورد .

همچنین درمان دیر هنگام این بیماری ممکن است منجر به عدم تقارن ظاهری فک پایین و حتی در مواقعی باعث بروز سندرم اختلال مفصل گیجگاهی شود .

بهترین سن برای درمان یک کودک مبتلا به کراس بایت در دوره دندانی مختلط است .

از این رو درمان زود هنگام این بیماری می تواند به برقراری مجدد تعادل عضلانی مناسب منجر شود .

برای درمان کراس بایت ارتودنسی ثابت بهتر است یا متحرک ؟

برای درمان این بیماری ، ارتودنسی ثابت ارجعیت بیشتری نسبت به ارتودنسی متحرک دارد بهتر است حضوری به کلینیک یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید تا بعد از ارزیابی تخصصی، قیمت ارتودنسی برای شما محاسبه شود.

اگرچه همکاری بیمار در طول قرار دادن دستگاه متحرک و نگهداری از دستگاه ضروری است .

اما در ارتودنسی ثابت بیمار به مراتب راحت تراز ارتودنسی نامرئی خواهد بود .

 عوارض ارتودنسی قابل جابجایی ممکن است معایب داشته باشد.

این معایب عبارتند از:

  • اشکال در گفتار
  • غذا خوردن
  • عق زدن
  • التهاب لثه
  • عفونت های قارچی
  • فعال سازی نادرست

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 5 بهمن 1398
نظرات
ارتودنسی دندان های نیش

ارتودنسی دندان های نیش

 

 

دندان های نیش ( شش یا هشت دندان جلویی را بایت یا نیش می گویند) و نحوه درمان ارتودنسی برای رفع ناهنجاری آن همیشه مورد توجه بوده است. یک متخصص برای ارتودنسی دندان های نیش شما اگر شلوغ یا کج و بیرون زده و نامنظم باشند از بریس ارتودنسی استفاده می کند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید تصحیح نیش انجام دهید یا نه مهم است که اطلاعات لازم را درارتباط با درمان ارتودنسی دندان و هزینه ارتودنسی بدست بیاورید.

مشکلات فکی در اثر مال اکلوژن

محققین به تازگی شواهدی پیدا کرده اند مبنی براثبات این که عفونت های پریودنتال (بیماری های لثه) ناشی از ضعف بهداشت دهان است.

این عفونت ها می توانند وارد جریان خون شوند و باعث ایجاد بیماری های قلبی شوند.

اگر دندان های نیش شما بیرون زده و ناهنجار باشد ممکن است مشکلات فکی را نیز به دنبال داشته باشد.

بنابراین برای رهایی از مال اکلوژن بهتر است با کمک گرفتن از درمان ارتودنسی نزد یک متخصص ارتودنسی خوب ، دندان های خود را مرتب کنید.

به این ترتیب و با مرتب کردن دندان ها شما می توانید بهداشت دهان و دندان را راحتتر از قبل رعایت کنید

ارتودنسی دندان های نیش در کودکان

یک متخصص ارتودنسی می تواند از بریس های ارتودنسی برای ارتودنسی دندان های نیش بهره بگیرد.

با استفاده از ارتودنسی کاربردی دندان های فوقانی رو به جلو حرکت می کنند.

این روش از ارتودنسی می تواند رشد فک بالا یا پایین یا هر دو را در کودکان تغییر دهد.

از این رو بهتر است فرزندمان را در سن هفت سالگی به یک متخصص ارتودنسی کودکان نشان دهیم تا از ناهنجاری های دندانی او در آینده جلوگیری کنیم.

نتیجه گیری

هیچ مدرکی از آزمایشات بالینی وجود ندارد که نشان دهد که کودکان نیازی به درمان ارتودنسی نداشته باشند.

به نظر می رسد که تمام کودکان در سن هفت سالگی نیاز به ارزیابی دقیقی توسط یک ارتودنتیست کودکان داشته باشند.

در این ارزیابی ممکن است برخی از کودکان نیاز داشته باشند که دندان اضافی آنها را از دهانشان خارج کنیم.

یا اجازه ندهیم که فضای خالی دندان کشیده شده به وسیله سایر دندان ها پر شود

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 3 بهمن 1398
نظرات
مراحل جراحی بای پس معده

مراحل جراحی بای پس معده

 

 

بای پس معده نوعی جراحی لاغری است که با تغییر معده و بخشی از روده موجب تغییر نحوه گوارش غذا و کاهش وزن می شود. پس از جراحی بای پس معده، غذا وارد برخی بخش های معده و روده کوچک که وظیفه جذب غذا را بر عهده داشتند، نخواهد شد. به همین دلیل بدن تمام کالری های غذا را دریافت نکرده و در نتیجه موجب کاهش وزن می شود

یک روز قبل از جراحی: روز قبل از جراحی تغذیه بیمار به رژیم مایعات رقیق محدود خواهد شد. رژیم مایعات رقیق شامل غذاهای رقیقی است که یا خود مایع هستند و یا در دمای اتاق به حالت مایع در می آیند

مرحله دوم از مراحل بای پس معده به دو بخش تقسیم می شود که عبارتند از:

  • بخش اول: کوچک کردن معده

جراح لاغری، معده را به دو بخش بزرگ و کوچک تقسیم می کند. سپس قسمت کوچک معده بخیه یا منگنه شده و کیسه معده را می سازد. ظرفیت این معده جدید تنها یک پیمانه می باشد.

با این معده ی کوچک، بیمار بسیار سریع تر از قبل احساس سیری کرده و طبیعتا کمتر می خورد. به این نوع جراحی، ((محدود کننده)) نیز می گویند زیرا موجب محدود شدن میزان غذای مصرفی فرد می شود.

  • بخش دوم: بای پس

جراح لاغری معده جدید و کوچک شده را، از بخش بزرگ معده و قسمت ابتدایی روده کوچک (دوازدهه) جدا کرده و به قسمت پایین تر آن یعنی تهی روده (ژژنوم) متصل می کند. به این روش بای پس یا Roux-en-Y می گویند.

معمولا عمل بای پس معده با روش لاپاراسکوپی( برش های ریز روی شکم و وارد کردن ابزار جراحی از طریق آنها) انجام می شود. در غیر این صورت می توان بای پس معده را با روش لاپاروتومی (ایجاد برشی بزرگ در وسط شکم) انجام داد.

شباهت اسلیو معده با بای پس معده

هدف هر دو جراحی، دستیابی به وزنی ایده آل و حفظ آن می باشد. این دو جراحی با کاهش مقدار غذای دریافتی بیمار و دادن احساس سیری به وی موجب کاهش وزن آنها می شود اگر سابقه ریفلاکس معده داشته باشید، جراح لاغری به شما پیشنهاد می کند که به جای اسلیو معده، بای پس معده انجام دهید زیرا امکان ریفلاکس معده پس از بای پس بسیار کاهش می یابد.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : پنج شنبه 3 بهمن 1398
نظرات
بریس پشت دندانی چیست؟

بریس پشت دندانی چیست؟

بریس پشت دندانی یا ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی است که طرفداران خاص خود را دارد بعضی از بیماران نگران این هستند که دهان پر از فلز آنها را همه ببینند، آنها می پرسند که آیا برای دریافت ارتودنسی دندان راه دیگری هم وجود دارد؟

بله، اتصالاتی وجود دارد که در پشت دندان ها قرار می گیرند، اگر شما نیاز به دریافت ارتودنسی ثابت هستید و نمی خواهید قطعات فلزی در دهان خود را به نمایش بگذارید گزینه های دیگری هم وجود دارد.

آیا نتیجه گرفتن از ارتودنسی لینگوال طولانی تر از سایر ارتودنسی ها است؟

بله ، پایه های پشت دندانی دیرتر از سایر ارتودنسی ها به نتیجه می رسد زیرا قدرت سیم قوس دار در ارتودنسی ثابت و سنتی بیشتر است بنابراین در ارتودنسی پشت زبانی برای حرکت دندان ها به موقعیت از پیش تعیین شده ما به زمان بیشتری نیاز داریم این علت اصلی طولانی تر بودن این ارتودنسی است ، به همین دلیل قیمت ارتودنسی هم افزایش می یابد.

مزایای بریس پشت دندانی

  • تقریبا نامرئی است
  • شانس گرفتن لکه در جلوی دندان کمتر است
  • طیف گسترده ای از مسائل درمان ارتودنسی می شود
  • سفارشی و به تناسب دندان های شما ساخته می شود
  • انتخاب خوبی برای سلبریتی ها و برخی از نوازندگان فلوت ، ساکسیفون ، کلارینت و سایر سازهای بادی است

مضرات بریس پشت دندانی

  • از عوارض ارتودنسی لینگوال طولانی تر از سایر ارتودنسی ها به نتیجه می رسد
  • در ابتدا تداخلاتی در گفتار بوجود می آورد
  • هزینه بالاتری دارد
  • تمیز کردن آن دشوار است

مشاوره برای دریافت ارتودنسی بزرگسالان

به وسیله مشاوره می توانید دریابید که آیا شما یک کاندید خوب برای این نوع ارتودنسی هستید یا نه؟ گزینه های دیگر درمانی نیز برای پنهان کردن ارتودنسی وجود دارد بطور مثال ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی ثابتی که از براکت های شفاف یا همرنگ دندان استفاده می شود بنابراین بریس های شما کمتر آشکار می شود در هر حال اگر دندان های شما به ارتودنسی نیاز دارند با مشاوره و انتخاب یکی از انواع ارتودنسی ثابت یا متحرک شما می توانید لبخند خود را بهبود ببخشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398
نظرات
عملکرد ارتودنسی ( aligners) شفاف

عملکرد ارتودنسی ( aligners) شفاف

 برای استفاده از ارتودنسی نامریی ( aligners) اگر دنبال بهترین دکتر ارتودنسی در تهران  هستید تا بهترین نتایج را دریافت کنید. اولین گام ارزیابی و تشخیص وضعیت فردی شما نزد یک متخصص ارتودنسی است این متخصص باید از آموزش های پیشرفته و تجارب ارتودنسی بالایی برخوردار باشد.

یک ارتودنتیست ابتدا به وسیله رادیوگرافی های مناسب و تخصصی ، دندان ها ، فک ها و جمجمه شما را بررسی می کند پس از بررسی و ارزیابی این اطلاعات می تواند به شما بگوید که آیا: می توانید دندان های خود را بدون به خطرانداختن سلامت کلی دندان ها به وسیله درمان رتودنسی (aligners ) صاف و ردیف کنید یا نه؟

ارتودنسی نامرئی پلاستیکی چگونه کار می کند؟

این سیستم به عنوان جایگزین مناسبی برای ارتودنسی فلزی است با استفاده از چند قالب پلاستیکی شفاف از نوع ارتودنسی متحرک می تواند دندان ها را مرتب و صاف کند این قالب های پلاستیکی شفاف به طور کامل دندان ها را پوشش می دهند.

هر قالب کمی با قالب قبلی متفاوت ساخته می شود هنگامی که هر قالب به مدت دو هفته هر روز 20 ساعت بر روی دندان ها گذاشته شود موقعیت دندان ها به سمت درست پیش رفته و بهبود پیدا می کند سپس نوبت به فاز بعدی می رسد که به وسیله کامپیوتر طراحی شده است و سوابق قبلی دندان ها در آن در نظر گرفته شده است نتایج حاصله از این نوع ارتودنسی متحرک به طور گسترده ای بسته به مهارت و تجربه ارتودنتیست در ساخت و طراحی قالب ها و استفاده مستمر بیمار از آنها دارد.

مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

طول مدت درمان بستگی به وضعیت شما و نوع ارتودنسی نامرئی دارد به طور معمول کل زمان درمان می تواند از شش ماه تا دو سال متغیر باشد.

به طور کلی ارتودنسی پلاستیکی شفاف تنها برای بزرگسالان طراحی شده است کودکان تنها می توانند از ارتودنسی کودکان بهره ببرند در برخی از مواقع ( به عنوان مثال درمان اصلاح فرم و موقعیت دندان ها ) ، زمان درمان به وسیله ارتودنسی ( aligners) معمولا به طور متوسط بین 9 تا 15 ماه به طول می انجامد.

همچنین مدت درمان دراین نوع ارتودنسی در موارد متوسط به طور معمول از 20 تا 30 ماه متفاوت است در موارد دشوارتر و خاص زمان درمان به طور متوسط به 32 مرحله و در هشت فاز باید انجام شود در حالی که موارد جزیی به 12 مرحله و در سه فاز زمانی انجام می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : سه شنبه 1 بهمن 1398
نظرات
عادتهای مضر برای دندان ارتودنسی کدامند؟

عادتهای مضر برای دندان ارتودنسی کدامند؟

عادتهای مضر برای دندان و اشتباهات روزمره ای که دندان های شما را خراب می کند کدامند؟ آیا شما به تازگی به ارتودنسی دندان رو آورده اید؟ آیا نمی دانید کدام خوراکی مورد علاقه خود را نباید مصرف کنید؟

در این صورت بهتر است خوراکی هایی را که ممکن است باعث شل شدن یا شکستن براکت ها و سیم قوس دار ارتودنسی شما می شود را کنار بگذارید. در صورت به وجود آمدن این موارد شما به اورژانس ارتودنسی نیاز پیدا می کنید.

خوردن غذا های سفت مانند استیک های نیم پز و یا پیتزا هایی که دارای نان سفتی هستند می توانند باعث آسیب جدی به دستگاه ارتودنسی شما شوند گاز زدن میوه های سفت مانند سیب آبدار و گوجه سبز هم برای دستگاه ارتودنسی شما مضر است.

خوردن آب نبات های سفت و تافی های چسبناک را نیز باید از رژیم غذایی خود حذف کنید البته متخصص ارتودنسی خوب شما در ابتدای درمان لیستی از غذا و مواد خوراکی که شما باید در حین ارتودنسی از خوردن آن اجتناب کنید در اختیار شما می گذارد.

عادتهای مضر برای دندان و خوراکی هایی که با دستگاه ارتودنسی شما دشمن هستند

از شایع‌ترین عوارض ارتودنسی دندان به همراه دارد، پوسیدگی دندان می‌باشد. زیرا با وجود براکت‌ها در دهان، باکتری‌ها به راحتی می‌توانند در بین آنها رشد کنند و باعث پوسیدگی دندان‌ها شوند

نان های تست و یا برشته سنتی و یا نان لواشی که به صورت چند لایه درآورده اید برای دستگاه ارتودنسی شما ضرر دارد.

انواع ساندویچ ها و انواع برگرها را هم تا زمانی که دستگاه ارتودنسی ثابت یا دستگاه ارتودنسی نامرئی در دهان شما است بهتر است از رژیم غذایی خود حذف کنید.

شیرینی های سفت و یخ نیز از مواردی هستند که باید در حین درمان ارتودنسی از آنها اجتناب کنید.

برخی دیگر ازاین خوراکی ها عبارتند از:

پاپ کورن : خوردن این خوراکی در حین درمان ارتودنسی بسیار مضر است زیرا ذرت بو داده دارای غلافی است که در زیر دستگاه ارتودنسی شما گیر می کند.

آجیل : اغلب آجیل ها بسیار سفت هستند در صورت تمایل شما می توانید آنها را پودر کرده و مصرف کنید.

سبزیجات خام : سبزیجات خامی مانند کلم و هویج را یا به صورت قطعات کوچک استفاده کنید یا آنها را ابتدا بپزید سپس مصرف کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 30 دی 1398
نظرات
ارتودنسی ثابت چیست؟

 


ارتودنسی ثابت چیست؟

 

 

در ارتودنسی ثابت از براکت های سرامیکی یا فلزی کوچکی استفاده می شود هر کدام از براکت ها به یک دندان چسبانده شده و با سیم های باریکی به هم وصل می شوند سپس به وسیله یک حلقه ی کشی در جایگاه خود نگه داشته می شوند.

سیم ها به مرور زمان برای صاف کردن دندان و اصلاح جای فک تنظیم می شوند در این نوع ارتودنسی دندان همه ی قسمت ثابت هستند یعنی بیمار نمی تواند آن را از دهان خود خارج کند.

اصلاحات دندان و فک به راحتی با ارتودنسی ثابت قابل انجام است همچنین یکی از مزیت های این نوع ارتودنسی این است که در سقف دهان شما صفحه ی پلاستیکی گذاشته نمی شود و همین باعث می شود که در صحبت کردن یا غذا خوردن شما اختلال ایجاد نشود.

آیا ارتودنسی ثابت برای من مناسب است ؟

در اولین قرار ملاقات، ارتودنتیست شما تمام گزینه های انتخابی را برایتان توضیح می دهد همچنین بررسی می کند که آیا ارتودنسی ثابت برای شما مناسب می باشد یا خیر هیچ وقت برای استفاده از ارتودنسی ثابت دیر نیست.

بسیاری از بیماران حتی در دوران بازنشستگی برای اصلاح دندانهایشان از این روش استفاده کرده اند فقط کافی است که شما دارای لثه های سالمی باشید.

مزایای استفاده از ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت به صاف شدن دندان ها و آسان تر شدن تمیز کردن دندان کمک خواهد کرد و متخصص ارتودنسی مجبور نیست به همکاری بیمار تکیه کند برخلاف ارتودنسی متحرک که ممکن است در جای درست قرار داده نشود یا کلا بیمار آنرا استفاده نکند ارتودنسی ثابت همیشه در محل خود قرار دارد و به وظیفه ی خود عمل می کند در ارتودنسی ثابت احتمال کمتری وجود دارد که دندان ها بعد از درمان به حالت اولیه خود برگردند زیرا دندان ها در 100% مواقع در جای درست قرار گرفته اند.

دستیابی به بهترین نتایج به وسیله ارتودنسی ثابت

پی گیری کردن قرار ملاقات ها با متخصص ارتودنسی و دنبال کردن همه ی توصیه های او و مراقبت از بهداشت دهان و دندان هنگامی که تحت درمان هستید و بعد از درمان می تواند در رسیدن به بهترین نتایج اثر بخش باشد.

هزینه ارتودنسی دو فک ثابت چقدر می شود؟

هزینه ارتودنسی با توجه به نوع و میزان ناهنجاری دندانی و فکی_سن بیمار_نوع درمان ارتودنسی و عوامل دیگر و برای هر شخصی متفاوت است و در تمامی کلینیک های بنده تا پایان درمان ارتودنسی به صورت اقساط پرداخت می شود

 
تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 29 دی 1398
نظرات
آیا ارتودنسی چند دندان امکان پذیر است؟

آیا ارتودنسی چند دندان امکان پذیر است؟

ارتودنسی چند دندان سوالی است که بسیاری از بیماران ارتودنسی می خواهند جواب آنرا بدانند آنها می پرسند که آیا درمان ارتودنسی  می تواند تنها بر روی یک فک یا فقط بر چند دندان جلویی تمرکز داشته باشد؟ زیرا آنها به خوبی می دانند که فقط جنبش یک دندان کوچک می تواند نتایج بزرگی را در بر داشته باشد.

حرکت در چند دندان یا همه دندان ها؟

همه ما افرادی را که تحت درمان ارتودنسی هستند با بریس های فلزی در دهان دیده ایم اما همه بیماران نیازمند بریس برای همه دندان ها نیستند گاهی اوقات تنها یک یا چند دندان باید حرکت کنند ، آنهم نه یک حرکت زیاد.

بعضی از دندان ها تنها به حرکت یک یا دو میلیمتری نیاز دارند در دندان های برخی از بیماران شکاف کوچکی بین دو دندان فوقانی وجود دارد که برای بسته شدن این فاصله ما تنها به حرکت کوچکی نیاز داریم ممکن است یک متخصص ارتودنسی درمان این بیماران را به وسیله ارتودنسی متحرک انجام دهد.

آیا ارتودنسی چند دندان هم به دوسال زمان نیاز دارد؟

در مواردی که بیمار بسته به نیاز خود از ارتودنسی ثابت کمک می گیرد این فرآیند تنها چند ماه طول می کشد نه دو سال پس از پایان درمان هم بیمار باید چندین ماه از یک نگهدارنده متحرک استفاده کند این عمل به دلیل تثبیت موقعیت جدید دندان ها است از این رو برای درمان این بیماران باید دقت زیادی بکار برده شود زیرا یک ارتودنتیست به خوبی می داند که حرکت دادن دندان ها حتی به مقدار کم هم می تواند بر روی سایر دندان ها تاثیر بگذارد.

آیا قبل از ارتودنسی چند دندان باید چکاپ داشته باشم؟

بله ، شما باید قبل از شروع درمان ارتودنسی معایب و پوسیدگی دندان ها را به طور کامل از بین ببرید همچنین در صورت داشتن بیماری لثه یا هر نوع بیماری دهان و دندان این بیماری ها باید بطور کامل درمان شوند.

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی برای درمان های مختلف متفاوت است در این باره با اطمینان می توان گفت که بدون معاینه شخصی نمی توان از مشکل خاص شما آگاه شد اما شما می توانید با مراجعه به سایت دکتر درویش پور از قیمت ارتودنسی تا حدودی اطلاع حاصل کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 28 دی 1398
نظرات
مزایای درمان ارتودنسی به موقع چیست؟

مزایای ارتودنسی به موقع بسیار است همه می دانند که درمان ارتودنسی می تواند دندان ها را ردیف کرده و لبخند زیبا به وجود بیاورد اما آیا می دانید که درمان ارتودنسی نه تنها دندان ها را ردیف می کند بلکه سلامت دندان ها و لبخند شما را نیز بهبود می بخشد.

بریس های ارتودنسی می توانند مشکلات همسویی فک بالا و پایین را حل کنند دستگاه های ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی نامرئی می توانند ، شلوغی دندان و یا فاصله های دندانی را برطرف کنند آنها ممکن است بهترین چیزهایی باشند که تا به حال شما یا فرزندتان داشته اید.

مزایای درمان ارتودنسی به موقع می تواند در طول زندگی شما به خوبی احساس شود زمان و تلاش شما در درمان ارتودنسی سرمایه گذاری می شود و در طول زندگی با بهبود سلامتی دهان و دندان از آن بهره خواهید برد.

آیا درمان ارتودنسی بهداشت دهان و دندان را آسانتر می کند؟

جواب کوتاه – بله است.

یکی از مزایای درمان ارتودنسی به موقع راحتتر کردن ، مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها است،دندان های شلوغ و بهم ریخته می توانند پوسیدگی دندان و استرس بر لثه ها و استخوان های حمایت کننده را افزایش دهند، ناهماهنگی دندان ها می تواند منجر به ناهماهنگی فک ها شوند، این معضل ممکن است مجموعه ای از بیماری ها را در بر داشته باشد.

درمان ارتودنسی چگونه عمل می کند؟

این درمان از دو نوع ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک برای حرکت دندان ها و رشد فک ها و بازسازی ماهیچه ها کمک می گیرد، این وسایل از طریق وارد آوردن فشار ملایم و حساب شده ای روی دندان ها و فک ها کار می کنند شدت مشکل بیمار و تشخیص یک ارتودنتیست تعیین می کند که کدامیک از انواع ارتودنسی برای او موثر است 

اولین اقدام برای انجام ارتودنسی 

اگر از شکل دندانهای خود رضایت کامل ندارید به هیچ عنوان نگران نباشید، دکتر هادی درویش پور بهترین دکتر ارتودنسی کودکان و بزرگسالان و با درمان تخصصی مرتب کردن دندان با بهترین کیفیت و بهترین مواد میتواند دندانهای شما را به دندانهایی زیبا و بدون عیب تبدیل کند برای برآورد هزینه ارتودنسی ، بهتر است حضوری به کلینیک مراجعه کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 25 دی 1398
نظرات
اپن بایت دندان یا نیش باز و درمان ارتودنسی

اپن بایت دندان یا نیش باز و درمان ارتودنسی

امروزه بسیاری از بیماران دچار مشکلات صحبت کردن و جویدن هستند اما آنها نمی دانند که این مشکل از کجا پیدا شده است باز بودن دندان ها در حالت بسته بودن دهان را اپن بایت یا نیش باز می گویند این یک اختلال در فک است و درمان آن امکان پذیر است.

دلایل ایجاد اپن بایت دندان کدام است؟

در درجه اول نیش باز بوسیله چهار عامل ایجاد می شود که از این قبیلند:

  1. مکیدن انگشت شست در کودکان
  2. تهاجم زبان
  3. اختلال مفصلی و فکی
  4. مشکل اسکلتی

درمان اپن بایت دندان یا نیش باز

بسیاری از درمان ها برای نیش باز وجود دارد یک ارتودنتیست توصیه های خاصی را بر اساس سن فرد و اینکه آیا بیمار در سن دبستانی است یا دوران پس از بلوغ استخوانی را می گذراند دارد.

روش های درمانی پیشنهاد شده عبارتند از:

  • اصلاح رفتار
  • درمان مکانیکی با دستگاه های ارتودنسی
  • عمل جراحی

درمان مکانیکی با دستگاه های ارتودنسی

اگر دندان های بزرگسالان دچار عارضه اپن بایت شده باشند توصیه یک ارتودنتیست درمان ارتودنسی برای آنها است.

زیرا برطرف کردن نیش باز برای کسانی که بلوغ استخوانی خود را پشت سر گذاشته اند راهی جز درمان ارتونسی ندارد.

در این افراد اصلاح رفتار به تنهایی ، دیگر جوابگو نمی باشد.

البته برای این افراد ترکیبی از اصلاح رفتار و بکار بردن دستگاه ارتودنسی توصیه می شود.

بسته به نوع و شدت این بیماری یک ارتودنتیست می تواند از ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی نامرئی  برای بر طرف کردن نیش باز این افراد کمک بگیرد.

خلاصه

اپن بایت دندان یا نیش باز در هر سنی قابل درمان است. کودکان مبتلا به نیش باز باید یک ارزیابی در نزد متخصص ارتودنسی دندان کودکان داشته باشند.

در حالی که برخی از دندان های کودک در حدود 7 سالگی رویش می کنند این سن برای جلوگیری از رویش نامناسب بسیار مهم تلقی می شود.

بنابراین اصلاح رفتار و جلوگیری از رویش های نامناسب در سن 7 سالگی می تواند والدین را ترغیب کند که کودکشان را به ملاقات  ببرند بهترین متخصص ارتودنسی در تهران ببرند.

برای بزرگسالان درمان اپن بایت کمی دشوار تر و پیچیده تر است.

زیرا آنها ممکن است نیاز به درمان ترکیبی داشته باشند.

درمان ترکیبی عبارت است از درمان رفتاری و مکانیکی (درمان ارتودنسی) یا حتی در موارد خاص ممکن است نیاز به عمل جراحی فک وجود داشته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 23 دی 1398
نظرات
ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال یک روش درمانی است که در آن دستگاه ارتودنسی دندان یا بریس (براکت ، سیم و الاستیک) در پشت دندان ها (سمت زبان) قرار می گیرد، براکت های لینگوال به خاطر موقعیت مکانیشان گاهی اوقات “براکت داخلی” نیز نامیده می شوند.

اگر فکر می کنید که استفاده از ارتودنسی ثابت برای شما خجالت آور است انواع دیگری از ارتودنسی نیز وجود دارند.ارتودنسی متحرک و نامرئی که ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی نامریی است که می توانید در نظر داشته باشید برخلاف براکت های معمولی که در قسمت بیرونی دندان ها قرار داده می شوند با وجود اینکه موقعیت ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی زبانی نسبت به ارتودنسی ثابت برعکس شده است اما هر دوی آنها شباهت های زیادی از نظر نوع سخت افزار و اصول ارتودنسی با هم دارند.

چه کسانی می توانند به وسیله ی ارتودنسی لینگوال درمان شوند؟

بهترین راه برای پی بردن به این موضوع که آیا بریس پشت دندانی می تواند برای شرایط شما استفاده شود یا خیر معاینه شخص شما است بنابراین یک جلسه مشاوره با دکترارتودنسی در تهران ترتیب دهید در اکثر موارد ، اکثر بزرگسالان و نوجوانان کاندید خوبی برای این ارتودنسی هستند بعضی از پزشکان ممکن است از بعضی جنبه ها نگرانی هایی در مورد انتخاب بیمار داشته باشند. 

معایب

معایب این روش عبارتند از :

  • یکی از اصلی ترین عوارض ارتودنسی لینگوال این است که استفاده و جایگذاری آن مشکل می باشد
  • به طور کلی قرار ملاقات هایی که با دکترتان در طول دوره درمان گذاشته می شود زمان بیشتری نسبت به ارتودنسی ثابت نیاز دارد
  • نصب کردن براکت های لینگوال به دلیل موقعیتی که در داخل دهان دارند کمی مشکل است 

مزایا

  • غیر قابل رویت بودن بریس
  • قابلیت بالا
  • غیر قابل دید بودن لکه هایی که در اثر براکت بر دندان باقی می ماند

مزیت اصلی استفاده از درمان ارتودنسی لینگوال این است که غیر قابل مشاهده است.

قابلیت ارتودنسی لینگوال برای اصلاح مشکلات پیچیده مانند تغییر ارتفاع دندان، چرخش دندان و بستن فضای خالی بین دندان بیشتر است.

در صورتی که بیمار بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکند اگر تغییر رنگی ایجاد شود در پشت دندان خواهد بود و قابل مشاهده نیست.

اگر شخصی با دقت به داخل دهانتان نگاه کند ممکن است به صورت اجمالی متوجه دستگاه ارتودنسی شما بشود (به خصوص اگر ارتودنسی لینگوال را روی دندان های پایینی استفاده کنید).

در غیر این صورت به راحتی قابل مشاهده نیستند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1398
نظرات
كشيدن دندان براي درمان ارتودنسي

كشيدن دندان براي درمان ارتودنسي

 

در اغلب موارد زماني كه يك ارتودنتيست تجويز خارج كردن دندان را از دهان مي دهد، او پس از بررسي و دقت كامل در اندازه فك، اندازه دندان ها و موقعيت لبها اين تصميم غير قابل برگشت را مي گيرد.

او به دقت تصاوير و عكس هاي راديولوژي شما را بررسي مي كند، سپس ازدحام دندان ها و موقعيت دندان هاي جلو را پس از خارج كردن دندان از دهان، در مواقعي كه ازدحام خيلي شديد است را مي سنجد.

چه عواملي در مورد كشيدن دندان مورد توجه يك ارتودنتيست است؟

اگر متخصص ارتودنسي خوب  شما نتواند شما را به كشيدن دندان تان راضي كند و دندان هاي شما را بيشتر از حد معمول به جلو هدايت كند عوارض نا خواسته اي دارد.زيرا در نتيجه قرارگرفتن دندان ها در فضاي تنگ باعث نازيبايي آنها مي شود.

از طرفي احتمال برگشت دندان ها به حالت اوليه وجود دارد فاكتورهايي كه مورد توجه يك متخصص ارتودنسي است، هماهنگي اندازه دندان ها و ميزان ديده شدن لثه ها در طرح يك لبخند زيبا مي باشد.

كشيدن دندان در كودكان به منظور ارتودنسي

در ارتودنسي دندان كودكان بخاطر انجام ارتودنسي در سنين پايين ممكن است نيازي به كشيدن دندان در آنها نباشد درمان شلوغي دندان را در كودكان مي توان با عريض كردن سقف يا كام انجام داد به اين ترتيب فضاي كافي براي جاگيري تمام دندان ها در دهان ايجاد مي شود.

در اين صورت ديگر نيازي به كشيدن دندان احساس نخواهد شد اين در حالي است كه با افزايش سن و فك باريك چاره اي جز كشيدن دندان براي جا دادن تمام دندان ها در دهان وجود ندارد.

كشيدن دندان هاي عقل براي درمان ارتودنسي

دندان هاي عقل ممكن است به ديگر دندان هاي آسيايي كه مرتب هستند فشار وارد آورد و باعث به هم فشردگي آنها شود دندان هاي عقل احتمال دارد نهفته باقي بمانند يا منحرف شوند و كج دربيايند يا آنها اثر نامطلوب خود را به روي دندان هاي مجاور باقي بگذارند.

متخصص ارتودنسي ممكن است تشخيص دهد كه بايد دندان عقل شما از دهانتان خارج شود او اين احتمال را مي دهد كه ممكن است دندان عقل پس از تكميل درمان ارتودنسي مشكلاتي را بوجود بياورد يا باعث ايجاد اختلال و به حالت قبل شود.

نتيجه

از آنجايي كه درمان و  قيمت ارتودنسي ثابت بيشتر است، پس بهتر آن است كه هر چه زودتر نسبت به اصلاح دندانها اقدام نماييد كه در صورت امكان، درمان ارتودنسي متحرك  صورت گيرد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : شنبه 21 دی 1398
نظرات
ارتودنسی دیمون چیست ؟

ارتودنسی دیمون چیست ؟

 

ارتودنسی دیمون در حال حاضر با موج محبوبیت خاصی از طرف ارتودنتیست ها روبرو شده است در ارتودنسی دیمون شما نیاز کمتری به ویزیت ارتودنتیست خود دارید زیرا تنظیمات در این نوع ارتودنسی به طور خود کار صورت می گیرد.

براکت های نسل جدید ارتودنسی مدرن بریس دیمون هستند که بسیار سبک تر و متنوع تر از انواع سنتی هستند.

این بریس ارتودنسی شبیه به بریس های فلزی و سنتی در ارتودنسی ثابت است .

براکت های آن می تواند فلزی یا سرامیک مانند ارتودنسی متحرک باشد.

دکتر درویش پور بهترین دکتر ارتودنسی به بیماران خود توصیه می کند که از ارتودنسی دیمون استفاده کنند در مشاوره اولیه آنها این برنامه را به اضافه هزینه ارتودنسی به شما پیشنهاد می دهند و انتظار دارند که درمان نزدیک به زمان برآورد شده به نتیجه مطلوب برسد

زیرا این نوع بریس از دیگر بریس ها راحت تر است.

بریس های خودکار دیمون به جای سیستم کراوات لاستیکی با کلیپ ها یا درب هایی که به براکت متصل هستند ، استفاده می شوند.

مزایای ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی دیمون فشار کمتر ، اصطکاک کمتر و جنبش کمتر دندان ها باعث می شود که شما درد کمتری نسبت به سایر انواع ارتودنسی دندان احساس کنید.

بهداشت دهان و دندان و براکت ها در این ارتودنسی بسیار آسانتر است.

این نوع ارتودنسی توانسته است درمان ملایمتر و آسانتری را به شما ارائه دهد .

همچنین با استفاده از این بریس قرار ملاقات ها کاهش پیدا می کند.

معایب بریس های خودکار دیمون کدامند؟

این بریس ها انتخاب مناسبی برای همه بیماران نیست.

از آنجایی که دوره های درمان در این نوع ارتودنسی نسبت به سایر انواع درمان ارتودنسی دندان کوتاه تر است ، بنابراین درمان مناسبی برای برخی از بیماران محسوب نمی شود.

از عوارض ارتودنسی دیمون ممکن است تمام ویژگی هایی که نیاز بیمار به درمان ارتودنسی موفق را داشته باشد ارائه ندهد.

آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟

بله ارزشش را دارد  ظاهر هر فرد می تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس او در طول روز داشته باشد.

با درنظر گرفتن اطلاعات مناسب و کافی و مقایسه با سایر درمان ها شما می توانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب یک ارتودنسی خوب داشته باشید.

این فن آوری تا کنون در اغلب مواقع یک انتخاب عالی برای بزرگسالان و نوجوانان محسوب شده است .

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : جمعه 20 دی 1398
نظرات
مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

مدت درمان در ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

طول مدت درمان بستگی به وضعیت شما و نوع ارتودنسی شفاف دارد به طور معمول کل زمان درمان می تواند از شش ماه تا دو سال متغیر باشد هنگامی که روند درمان مطابق با برنامه ریزی و به خوبی طی می شود ، دندان ها در فضای تعیین شده قرار می گیرند و به موقعیت مطلوب می رسند.

به طور کلی ارتودنسی پلاستیکی شفاف تنها برای بزرگسالان طراحی شده است کودکان تنها می توانند از ارتودنسی در کودکان بهره ببرند در برخی از مواقع ( به عنوان مثال درمان اصلاح فرم و موقعیت دندان ها ) ، زمان درمان به وسیله ارتودنسی ( aligners) معمولا به طور متوسط بین 9 تا 15 ماه به طول می انجامد.

همچنین مدت درمان دراین نوع ارتودنسی در موارد متوسط به طور معمول از 20 تا 30 ماه متفاوت است در موارد دشوارتر و خاص زمان درمان به طور متوسط به 32 مرحله و در هشت فاز باید انجام شود در حالی که موارد جزیی به 12 مرحله و در سه فاز زمانی انجام می شود.پ

آیا ارتودنسی ( aligners) نامرئی را باید یک ارتودنتیست با مهارت بالا طراحی کند؟

این نوع ارتودنسی دندان بستگی فراوانی دارد به متخصص مورد نظر زیرا نتیجه درمان ممکن است از یک پزشک به پزشک دیگر متفاوت باشد در واقع یک ارتودنتیست علاوه بر داشتن دانش فراوان باید یک هنرمند هم باشد.

در موارد برنامه ریزی برای ارتودنسی نامرئی حرکت دادن موثر دندان ها و درمان واقع بینانه آنها بسته به مهارت و تشخیص مناسب به همراه تجربه متخصص ارتودنسی دارد یکی دیگر از عوامل موفقیت در این نوع ارتودنسی استفاده از کامپیوتر است در این نوع ارتودنسی متحرک با برنامه ریزی دقیق و” درمان مرحله بندی “ متخصصین ارتودنسی با تجربه می توانند با موفقیت این درمان را انجام دهند.

آیا این سیستم ارتودنسی نامرئی در همه موارد جوابگو است؟

به طور معمول متخصص ارتودنس خوب از این سیستم برای اصلاح ازدحام خفیف و یا فاصله متوسط دندان ها استفاده می کنند اگر ارتودنتیست شما توانسته است با به کار بردن ارتودنسی شفاف دندان های جلویی شما را متناسب با دندان های عقب تان بکند ، تا نیروی گاز گرفتن به طور مساوی در تمام دندان هایتان بطور یکسان توزیع شود این ” ایده آل ” است همچنین با بکار گیری این ارتودنسی متحرک می توان از ساختارهای پریودنتال شما حمایت کرد. به این ترتیب از لثه و استخوان نگه دارنده هم می توان محافظت لازم را به عمل آورد.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1398
نظرات
آيا من نياز به ملاقات با يك متخصص ارتودنسي دارم ؟

ملاقات با يك ارتودنتيست مهم ترين دليل براي مراجعه به يك ارتودنتيست نامرتبي دندان هاي جلوي شما است اگر دندان هاي جلوي خود را در آينه ببيند متوجه خواهيد شد كه مشكل در اين زمينه بسيار آشكار است . شما هنگامي كه واقعا شاد هستيد در برابر لبخند زدن در جلو ديگران مقاومت مي كنيد و يا با دست خود دهانتان را پوشش مي دهيد .

شما از نشان دادن دندان كج خود خجالت مي كشيد اين زماني است كه بايد به ملاقات با بهترين متخصص ارتودنسي اقدام كنيد دكتر درويش پور متخصص ارتودنسي در تهران  آموزش هاي لازم و مهارت هاي خاص را براي تراز و رديف كردن دندان هاي كج و زيبايي لبخند براي شما ديده است .

ارتودنسي براي كودكان

والدين هميشه بهترين ها را براي كودكان خود مي خواهند كه يكي از آن ها، دندان هاي سالم و لبخند زيبا است براي آنكه دندان هاي فرزندتان به عالي ترين شكل ممكن باشند، بايد مراقبت هاي منظم را از سنين كودكي شروع كنيد.

معمولا ويزيت هاي ارتودنسي كودكان از سن 7 سالگي توصيه مي شود رشد دندان هاي دائمي نيز از همين سن شروع مي شوند و تا 11 سالگي ادامه پيدا مي كنند از ارتودنسي متحرك مي توان در ارتودنسي كودكان نيز بهره برد.اگر فك كودك شما در نوجواني درمان نشود ممكن است در سنين بالاتر به جراحي اصلاحي نياز داشته باشد  

ارتودنسي در بزرگسالان

آيا شما سعي مي كنيد ناخود آگاه لبخند نزنيد و در مقابل ديگران از خنديدن اجتناب مي كنيد اگر چنين است پس بهتر است خودتان هم به ملاقات با يك ارتودنتيست برويد امروزه در حدود يك پنجم از مراجعين ارتودنسي بزرگسالان هستند درمان ارتودنسي مي تواند در هر سني موفق باشد.

به علاوه با رشد روز افزون دسترسي به براكت هاي سراميكي شفاف ارتودنسي متحرك، ارتودنسي زبانه ( ارتودنسي داخل دنداني ) مشكل افرادي هم كه نمي خواهند ظاهر ارتودنسي شان جلب توجه كند نيز برطرف شده است البته تنها جنبه زيبايي ارتودنسي مد نظر نيست دندان هاي خوب و رديف و از وسط تراز قرارگرفته و بهداشت دهان و دندان راحت تر صورت مي گيرد و نگهداري آنها آسانتر است .

هزينه ارتودنسي از جمله سوالات متداولي است كه بيماران مي خواهند بدانند. اگر شما به دنبال جواب اين سوال هستيد بهتر است بدانيد كه گزينه هاي مختلفي بر قيمت ارتودنسي و هزينه قطعي آن تاثير مي گذار

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin webmaster
تاریخ : دو شنبه 9 دی 1398
نظرات

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید